my sponsor

16 September 2010

Kelebihan Video Game Berunsur Keganasan

Baru-baru ini dalam satu kajian yang dijalankan New York's University of Rochester, Video game yang bergenrekan keganasan ni dikatakan mempunyai kelebihan bagi pemain untuk membuat keputusan dengan lebih cepat dalam dunia realiti. Ia dapat meningkatkan deria kepekaan dan tindak balas seseorang.Jenis game yang dicadangkan pula adalah game yang bergenre aksi dan 'shooter'...

Jadi aku syorkan sesiapa yang susah sangat nak buat keputusan tu, bolehla bermula main permainan video yang ganas-ganas ni, mungkin lepas ni bolehla buat keputusan dengan cepat sedikit, tak yah la aku menunggu lama setakat nak tanya nak makan apa hari ni, hua hua hua....

Itulah dia bagi sesiapa sebelum ni yang kata permainan video ni memudaratkan, tak semuanya pun memudaratkan, ada juga yang memberi kebaikan.. itulah apa yang aku baca kat artikel dalam News Center 

Tapi bagi aku, kalau budak-budak janganlah bagi main video game yang ganas ni, silap haribulan, naya jadinya... Macam manapun, bermainlah berpada-pada, jangan sampai lupa dunia, dan juga akhirat

ikhlas dari yang masih main video game, walaupun anak dah 1 ;p 

sumber asal klik sini


  

15 September 2010

Air Suam RM1!!!

Dalam masih lagi pada musim perayaan ini, aku tertarik dengan sebuah berita
mengenai isu kepenggunaan ni. Yang menjadi perhatian aku adalah KPDNKK akan mengambil tindakan terhadap seorang pemilik restoran di Tanjung Tokong, Pulau Pinang kerana menjual air suam dengan harga RM1...

Yang menjadikan aku tertarik untuk berkongsi ngan korang ni semua, adakah sebab menjual air suam dengan RM1 atau tidak meletakkan tanda harga yang menjadi kesalahan utama, apa yang aku baca dari bernama, kesalahan utama nya ialah tidak meletakkan tanda harga...

Tapi bagi aku pulak, patutkah air suam dijual dengan harga sampai RM1, dah ngalahkan hotel 20 bintang (ada ke?), jadi kalau pemilik restoran tersebut meletakkan tanda harga terhadap air suam tersebut, jadi ini bukan 1 kesalahan ke? hmmm...

Bagaimana situasi ini kalau terjadi pada anda, restoran tersebut telah meletakkan tanda harga pada menu, tapi adakah anda akan melihat tanda harga tersebut atas sebab air sirap yang anda order telah kehabisan, menyebabkan ingin order air kosong/suam... boleh terkejut nak bayar memandangkan anda hanya makan roti canai sahaja di restoran tersebut...

huhhh... bolehkah apabila situasi diatas diadukan kepada KPDNKK kerana pemilik telah meletakkan tanda harga... aku tak arif sangat tentang undang-undang, cuma ini apa yang aku fikirkan, ketika ini kerana duit, semua dah hilang sifat kemanusiaan...

akhir kata, hmmmmmmm

sumber asal klik sini 



 

14 September 2010

Sebelum Dan Selepas (apa gelak-gelak, betul la kan)


  Perkara
Sebelum Kahwin
Selepas Kahwin
1.       ANGKATKAN BEG
Come sayang, let me carry the bag 4 u. Kesian u...
Beg u pun u malas nak bawa. Lain kali jangan bawa beg ah!
 
2.       TERSUNGKUR BATU
'Sayang, intan payung, you ok tak darling? Bodoh punye batu!'
Jln betul2 la! Buta ke? Mata letak kat mana? Lutut? Batu tu macam besar pun tak nampak!
 
3.       PAKAI SEXY
Lawanye u pakai baju ni. Seksi! Turn on I, macam nak gigit-gigit you sekarang jugak!
'Ni ape ni, tetek terjojol, nampak longkang! Dengan babat berlipat-lipat! Tak malu eh?'
 
4.       MANJA DI PUBLIC
Manjanye syg i ni. Cium sikit sayang! Firm nye pipi you!
Oi! Org tgk ah! Tunggu balik rumah bole tak? Tak malu eh orang tengok?!
 
5.       KEMPUNAN
U nak makan burger ramly? Ok, besok i masuk JB belikan eh syg...
 
Burger McDonald pun sama pe! Jgn cerewet ah! Makan je!
6.       KECANTIKAN
Cantik nye you hari ni. Eye shadow you lawa la! Berseri-seri muka you!
Ape ni make up mcm tepung gomak? Wayang pekji pun kalah tau! Bulan2 asyik beli make up je!
 
7.       KEKAYAAN
U takde bnyk duit pun, i tetap syg u. Kekayaan tk menjanjikan kebahagiaan.
Tu la, dulu tak nak blajar betul2. Skrg baru nak menyesal! Duit tong sampah bulan ni camne?
8.       SEX
Kalau kita kawin, hari2 i nak main dgn u.
 
Eh, i penat tau! Ingat i robot ke? Gatal!
9.       KESABARAN
Sudahlah syg, jgn merajuk. Sorry eh Sayang. Memang salah I. I ni matahir tak guna! Jangan merajuk lagi ye Sayang.. I minta maaf. Maafkan i eh?
Salah you, you nak suruh I cakap Sorry! Banyak cantik muka you! Dah buat salah tak nak mengaku. Tau nak merajuk je. Awak punye pasal ah! Tak kuasa aku!
 
10.   MASAKAN
Sedapnye u masak (walaupun tak sedap)
Mak u tak ajar masak ke? Ni Nasi lemak ke nasi basi?
 
11.   DUIT NO PROBLEM
Syg, kita mk n dekat restoran mahal tu eh? Mahal takpe lah, skali skala...
Mak oi! Pe mahal! Da la! Mee grg mamak pak kassim lagi sedap. Tak mau ah!
 
12.   LUV PEGI LUV BALIK
Bye syg, I luv u too. Muaks! Miss u lah syg. (Padahal smlm baru jumpe)
 
Ah, ok bye! Tak bole lah. Kawan i ade ni! Bye la bye la!
13.   PENGORBANAN
Takpe Sayang, I tak kisah. I sanggup buat apa saja untuk you. I fetch you later eh?
You ni, takde kepala otak ke yang I ni penat baru balik kerja. Apa salahnya you balik sendiri. Manja sangat ah!
 
14.   JUMPA LAMBAT
Takpe Sayang. Asalkan you selamat sampai
 
Takpe la. Da biasa da!
15.   BUANG ANGIN
You kentot eh sayang? Hehehehehe! Cute la you ni!  *cubit-cubit*
Oi, asal bole kentot je eh! *pukul-pukul badan*

Credit to Latifah 

12 September 2010

Tanda-tanda Kiamat Sudah Semakin Hampir

1) Penaklukan Baitulmuqaddis.  Dari Auf b. Malik r.a. katanya,Rasulullah
s.a.w telah bersabda:
   "Aku menghitung 6 perkara menjelang hari kiamat." Baginda menyebutkan
salah 1 diantaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis."
    - Sahih Bukhari

   Hakikatnya : dah jadi dah...


2) Zina bermaharajalela.
   "Dan tinggallah manusia2 yang buruk, yang seenaknya melakukan
persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah
     kiamat akan datang." - Sahih Muslim

   Hakikat : dah nampak dah...


3) Bermaharajalela alat muzik.
   "Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan & perubahan muka".
Ada yang bertanya kepada Rasulullah; "Wahai Rasulullah bila hal ini
terj! terjadi?" Baginda menjawab: "Apabila telah bermaharajalela bunyian
(muzik) & penyanyi² wanita" - Ibnu Majah

   Hakikat : S'pore Idol, Malaysian Idol, Akademi Fantasia, Anugerah²...


4) Menghias masjid & membanggakannya.
   "Di antara tanda2 telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegahan dalam
mendirikan masjid" - Riwayat Nasai.

   Hakikat : memang dah nampak dah...



5) Munculnya kekejian, memutuskan kerabat & hubungan dengan tetangga tidak
baik.
   "Tidak akan datang kiamat sehingga banyak pe! rbuatan & perkataan keji,
memutuskan hubungan silaturahim & sikap yang buruk dalam
     tetangga." - Riwayat Ahmad dan Hakim.

   Hakikat : ada anak tak mengaku ada mak/bapak pasal malu...



6) Ramai orang soleh meninggal dunia.
   "Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang2 yang
baik& ahli agama di muka bumi, maka tiada yang tinggal
     padanya kecuali orang2 yang hina dan buruk yang tidak mengetahui yang
makruf dan tidak mengingkari kemungkaran" - Riwayat Ahmad

   Hakikat : boleh kira berapa jer para ulama' yg tinggal...



7) Orang yang hina mendapat kedudukan terhormat.
   "Di antara tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh
L!uka' bin Luka'(orang yang bodoh & hina). Maka orang yang paling
baik ketika itu ialah orang yang beriman yang diapit oleh2 orang mulia" -
Riwayat Thabrani

   Hakikat : lihat saja manusia bernama George Bush, Ariel Sharon....




8) Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja.
   "Sesungguhnya di antara tanda2 telah dekatnya hari kiamat ialah manusia
tidak mahu mengucapkan salam kepada orang lain kecuali yang
     dikenalnya saja." - Riwayat Ahmad

   Hakikat : jiran sesama islam pon tak bertegur sapa...



9) Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang.
   Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a. "Di antara anda² telah hari kiamat
ialah akan muncul pakaian² wanita & apabila mereka memakainya
keadaannya seperti telanjang".

   Hakikat : fesyen zaman skarang (tube, spaghetti strap, g-string, ala
dedah tak abis-abis.). ..


10) Bulan sabit kelihatan besar.
   "Di antara tanda2 telah dekatnya hari kiamat ialah
menggelembung( membesarnya) bulan sabit." - Riwayat Thabrani

   Hakikat : tak caya gi tengok...


11! ) Banyak dusta & tidak tepat dalam menyampaikan berita.
   "Pada akhir zaman akan muncul pembohong2 besar yang datang kepadamu
dengan membawa berita2 yang belum pernah kamu dengar & belum       pernah
didengar oleh bapa2 kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari
mereka agar mereka tidak menyesatkanmu & memfitnahmu" -       Sahih Muslim

   Hakikat : try baca akhbar2 & majalah² yg popular skarang nie...


12) Banyak saksi palsu & menyimpan kesaksian yang benar.
   "Sesungguhnya sebelum datang! nya hari kiamat akan banyak kesaksian
palsu & disembunyikan kesaksian yang benar.." -Riwayat Ahmad

   Hakikat : tengok kes peperangan Iraq dan terbaru, iran diheret ke
penipuan Amerika dan Britian...




13) Negara Arab menjadi padang rumput & sungai.
   "Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadi
padang rumput & sungai²" - Sahih Muslim

   Hakikat : Dubai dah turun salji... Mina dah kene banjir...


Hazard to Health While Driving



Peringatan semasa memandu dimusim perayaan ini

08 September 2010

Hakikat Hujan

Kekadang terdengar bebelan orang-orang di sekeliling Kita, "Cuaca buruk je akhir-akhir in ye.." Soalnya, kenapa hujan dikatakan cuaca buruk?
Berapa ramai di kalangan Kita yang mengeluh bila Hari hujan?
- Iskk, tak kering la baju kalau asyik hujan je.
Alahai, hujan laaagiiii
Tiap-tiap Hari hujan...susah la mcm ni
 Payah nak buat apa2 kalau hujan
Tak boleh balik lagi, hujan!

Bukankah bebelan-bebelan itu lebih baik digantikan dengan DOA:
"Allahumma syaiyiban nafi'a" (Ya Allah, Ya Tuhan kami! Jadikan hujan ini bermanfaat buat kami).

Hakikatnya, hujan itu rahmat.
"Dan Dia lah (Allah) yang menghantarkan angin sebagai pembawa berita yang menggembirakan sebelum kedatangan rahmatnya (iaitu hujan), hingga apabila angin itu membawa awan mendung, Kami halakan dia ke negeri yang mati (ke daerah yang kering kontang), lalu Kami turunkan hujan dengan awan itu, kemudian Kami keluarkan dengan air hujan itu berbagai-bagai jenis buah-buahan. Demikianlah pula Kami mengeluarkan (menghidupkan semula) orang-orang yang telah mati, supaya kamu beringat (mengambil pelajaran daripadanya) ." (Al-A'raf : 57)

Sebenarnya hujan terlalu banyak manfaatnya.
1. Membersihkan udara
2. Menyubur tanaman
3. Membekal air ke empangan

Ini sikit sahaja senarai kebaikannya. Ada banyak lagi.
Kenapa orang selalu "bad mood" bila hujan?
"Hujan tidak, mendung pun tidak, tiba-tiba je bermuram in..?" Macam biasa dengar ayat TU kan ? Seolah-olah sinonim sungguh hujan dengan suasana muram/tak best. Kesian hujan.
Sedarkah Kita? Bila hujan turun, rahmat dilimpahkan buat manusia. Sebab itu, Nabi pun pernah pesan, bila hujan turun, DOA mustajab.
Sekarang ini, di tempat Kita hampir tiap-tiap Hari hujan. Tiap-tiap Hari Ada masa untuk DOA menjadi mustajab. Kenapa lepaskan peluang dengan keluhan sia-sia di saat pintu-pintu langit sedang terbuka?

"Maka Kami bukakan pintu-pintu langit, dengan menurunkan hujan yang mencurah-curah" (al-Qamar : 11)
Maka, BERDOALAH.. Semoga Hari ini lebih baik dari semalam. Dan semoga, Hari esok akan lebih baik. Dalam ilmu tasawwuf Dan ilmu-ilmu fardhu Ain lain pun Ada juga mengingatkan Kita tentang kebijaksanaan Allah.

Lihatlah firman Allah yg bermaksud : "Dan Kami turunkan hujan dari langit dengan sukatan yang tertentu, serta Kami tempatkan dia tersimpan di bumi; Dan sesungguhnya Kami sudah tentu berkuasa melenyapkannya. " (Al-Mukminun : 18)

Rupa-rupanya Allah turunkan hujan ADA SUKATAN. Baru Hari ini Kita tahu, bahawa Allah turunkan hujan lebat kepada Kita sekarang ini Ada sebabnya, Ada sukatannya.. Kemudian, air itu akan disimpan di bumi. Selama mana? Itu semua rahsia Allah.

"Dan Kami hantarkan angin sebagai pembawa air Dan pemindah benih; maka dengan itu Kami menurunkan air (hujan) dari langit, kemudian kami berikan kamu meminumnya; Dan bukanlah kamu yang (berkuasa menurunkannya atau) menyimpannya. " (al-Hijr : 22)

Semoga Ada iktibar untuk peringatan Kita.
"Dan Allah jualah yang mengetahui rahsia langit Dan bumi Dan kepadaNyalah dikembalikan segala urusan. Oleh itu, sembahlah akan Dia serta berserahlah kepadaNya. Dan (ingatlah), Tuhanmu tidak sekali-kali lalai akan apa yang kamu lakukan."
(Surah Hud: 123)

 
So lepaih ni bila hujan jangan ler bersungut ek.Berdoa ler banyak2...



Credit to Suhaimi Ibrahim

[SKTBP] Karangan Budak Darjah 4 Yang Menyeramkan.. LoL

Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku.
Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip
tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu saya bersarapan
dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu
emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar.

Tetapi saya tidak mahu. Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan
garfu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang. Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit "Adoi!".

Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula.
Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri.

Feri itu terbelah dua. Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Pemandu feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan memfire pemandu lori. Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia. lori itu bertukar menjadi robot Transformer. Mereka bergaduh di udara. Emak saya tidak puas hati. Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di Genting Highlands dan terus ke tempat kemalangan.

Dia melanggar pemandu feri yang telah bertukar menjadi Ultraman itu. Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah. Pemandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya. Dia menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan kipas helikopter. Pemandu lori itu menjerit "Adoi..!" dan jatuh ke bumi.
Emak say menghantar helikopter itu ke Genting Highlands. Bila dia balik ke tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg tangannya sambil memarahi pemandu lori itu di dalam bahasa Inggeris. Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang putih. Lalu pemandu lori itu mati.
Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi.
Polis yang bertugas cubamenyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati. Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati.
Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati.



 Credit to Julinda

07 September 2010

Andai Malaysia Diserang

Ingin berkongsi satu forwaded emel yg saya dpt drp seorg rakan. boleh      
 menjadi satu tazkirah (peringatan) yg baik utk kita yg sentiasa berada di  
 zon selesa.                                                                 
                                                                            
     Andai Malaysia diserang seperti negara Timur Tengah yang lain....      
 Apabila negara-negara Timur Tengah yang lain dilanda peperangan atau       
 diserang oleh askar Amerikanos yang ANGKUHZ, SOMBONGZ & BODOZ.....        

 kita sering mendengar pemimpin-2 kita menggunakan modal seperti ini..      
                                                                            
                                                                            
     " Kita patut bersyukur Malaysia aman dan damai...."             
      
     Tetapi pernahkah kita berfikir untuk sejenak, sejarah ditulis setelah ia                                                                         
 berlaku, tetapi sejarah tidak dapat diramal ketika ia sedang berlaku.      
 Ketika rakyat Islam Bosnia disembelih oleh paramilitari Serb, pada malam   
 sebelumnya mereka hidup seperti biasa dan tidak pernah terlintas bahawa    
 keesokan harinya akan bermulanya hari celaka bagi mereka. Jadi, untuk      
 sejenak cuber kiter berfikir dalam bentuk reverse engineering (betul ke ni, hehe) iaitu:       
 Bagaimana jika kita yang diserang oleh kuasa kuffar seperti negara Timur   
 Tengah lain, dan negara-negara Islam dan Bukan Islam yang lain pulak jadik  
 cam kiter?                                                                 
                                                                            
 MALAYSIA DISERANG ???                                                      
                                                                            
     Untuk menanam kesedaran ke atas Melayu (bukan saja MELAYU tetapi       
 kita-kita ni RAKYAT MALAYSIA ) Yang Mudah Lupa. (Melayu Mudah Lupa kata    
 Mahathir)                                                                  
     AMARIKOS menyatakan Malaysia sarang pengganas.. ada pejuang Hizbullah  
 terlepas ke malaysia ...lalu menghantar Kapal Pengangkut Pesawatnya        
 (CARRIER) di Selat Melaka dan di Laut China Selatan. Menghantar kapal      
 selam nuklearnya dgn muatan peluru berpandu membawa armada tentera untuk   
 menyerang malaysia ...                                                     
     AMARIKOS menyuruh negara berhampiran dengan Malaysia yang merupakan    
 sekutu rapatnya SINGOFURO di selatan, TAHAILAND di Utara dan PILLIPINNOS   
 di Timur menyerang Malaysia dengan alasan memburu pengganas al-Qaeda atau  
 Hizbullah sama seperti alasan Israel menyerang Lubnan.                     
     Walaupun Malaysia cakap Malaysia negara bebas pengganas tentera Kuffar 
 tetap menyerang malaysia jugak sama seperti mereka menyerang Iraq kerana   
 mereka dakwa Iraq ada senjata pemusnah, Afghanistan ada Pengganas Taliban, 
 Lubnan ada Pengganas Hibullah dan Malaysia ada Pengganas Jemaah Islamiah.  
 Malaysia tetap mempertahankan Malaysia ini tidak ada pengganas tetapi      
 suara kita tidak dihiraukan sama seperti mereka tidak hiraukan Afghanistan 
 , Iraq dan Lubnan.                                                         
     Sebelum tiba saat MALAYSIA DISERANG ini Perdana Menteri kita... YB     
 Wakil Rakyat... Parlimen dan ADUN... Tauke-tauke Cina, India dan lain-lain 
 kaum yang kaya... semua cabut lari ke keluar negara dengan jet dan pesawat 
 peribadi masing-masing. Mereka ada duit untuk cari perlindungan di luar    
 negara.                                                                    
     Tinggallah rakyat Malaysia yang miskin hina ini di negara sendiri,     
 menunggu masa untuk diserang oleh tentera Kuffar AMARIKOS dan sekutunya.   
     Barulah rakyat tahu bahawa pemimpin Melayu dan tauke cina yang dijadikan                                                                  
 pemimpin sebelum ini tidak sama seperti Khalifah Umar Al-Khattab.. .       
 Khalifah Ali Abi Thalib... Khalifah Khalid Al-Walid... Khalifah Salahuddin Al-Ayubbi...                                                               
 yang sanggup berada dibarisan hadapan berdepan dengan musuh-musuh. ...     
 SAAT Peperangan bermula....                                                
     Tempat yang mula-mula sekali dibom adalah Putrajaya, diikuti negeri-negeri                                                              
 lain. AMARIKOS dan Sekutunya mengebom...melancar kan peluru                
 berpandu...membedil ...menembak Rakyat Malaysia...mereka membunuh Orang    
 tua... perempuan dan Anak-anak kecil kita...sama seperti Yahudi menembak   
 dan membunuh rakyat Lubnan yang tak berdosa!!!                             
     AMARIKOS dan sekutunya menyerang MALAYSIA secara besar-besaran.        
 Apabila selesai pesawat pejuang di Selat Melaka mengebom Perlis, Kedah,    
 Pulau Pinang, Perak, Selangor dan Kuala Lumpur . Datang lagi pesawat musuh silih 
 berganti.... . Apabila selesai pesawat pejuang di laut China Selatan       
 mengebom Kelantan, Terengganu, Pahang, Sabah & Sarawak ....datang lagi    
pesawat musuh silih berganti.... Johor pula dibedil dengan peluru berpandu 
 jarak sederhana SINGOFURO... diserang dengan jet-jet pejuang SINGOFURO     
 yang sentiasa melalui ruang udaranya... menghujani bom-bom dan             
 roket...kemudian Johor dan negeri sembilan dapat ditawan tentera musuh.    
     Anda di berada di Kedah....Pasukan Darat tentera Bersekutu mara dari   
 bahagian Utara...tentera bersekutu semakin dekat dengan rumah anda...      
                                                                            
                                                                            
                                                                            
 menendang pintu rumah anda....                                             
                                                                            
                                                                            
 anda bersama dengan Isteri yang sarat                                      
 mengandung dan 3 orang anak ketakutan dalam rumah...                       
 Tentera bersekutu memperkosa anak perempuan yang berusia 12 tahun anda     
 depan mata anda...sebagaimana tentera Sebia memperkosa umat Islam Bosnia   
 muncung senapang ditujukan di kepala anda...                               
 Anak perempuan kesayangan anda yang anda bawak masa jamuan Raya            
 2009...diajukan muncung senapang...                                        
     DAMMMMMM...                                                            
                                                                            
                                                                            
   Anak perempuan kesayangan anda mati ditembak oleh tentera bersekutu...   
     Sebelum ini anda melihat anak umat islam Lubnan, Palestin mati         
 ditembak.. anda tidak mempunyai perasaan apa-apa... sekarang berlaku kepada diri      
 sendiri... baru tahu perasaan sedih anak mati ditembak di depan mata.....  
                                                                            
                                                                            
 Anda menangis ketakutan... .                                               
 Tentera bersekutu merampas Isteri anda yang sarat mengandung, dibawa       
 menaiki trak...untuk dijadikan habuan tentera dalam kem. Anda dipukul      
 separuh mati oleh tentera bersekutu meninggalkan anda patah riuk           
 berlumuran darah. Anda sangka anda sudah mati....tetapi umur anda masih    
 panjang....anda masih hidup...anda merangkak menuju ke hutan berhampiran   
 disebuah bukit untuk menyembunyikan diri....                               
     Anda mengalirkan air mata... INGAT AKAN ALLAH.... Ujian peperangan     
 berlaku didepan mata anda sekarang. Anda sebelum ini tidak pernah          
 terlintas dengan peperangan. Kita sering disogokkan negara kita aman,      
 tiada peperangan, tiada pertumpahan darah tiba-tiba hari ini diuji berlaku 
 peperangan. Pemimpin tersebut yang menyatakan negara kita aman cabut       
 menghilangkan diri. Anda sudah tiada siapa lagi didunia ini....            
                                                                            
                                                                            
                                                                            
 Anak perempuan diperkosa dan dibunuh didepan mata...                       
 Anak kecil ditembak didepan mata...                                        
 Isteri dirampas untuk diperkosa... . didepan mata!!!!                      
                                                                            
                                                                            
                                                                            
     Kawan-kawan. ..sahabat taulan... ramai yang terkorban.. dan tidak      
 kurang juga yang cedera parah.. Dipuncak bukit anda melihat kampung       
 halaman anda terbakar. Mayat orang melayu Islam bergelimpangan mati        
 terutama golongan orang tua dan kanak-kanak yang tidak sempat melarikan    
 diri...mereka tidak bernasib baik seperti anda...                          
     Diatas bukit itu juga...anda melihat beribu-ribu Tentera bersekutu     
 berkumpul                                                                  
 untuk membunuh dan menembak saki-baki rakyat Malaysia yang masih           
 selamat... mengerledah setiap ruang yang ada untuk memburu Al-Qaeda,       
 Hizbullah atau Jemaah Islamiah... tetapi rakyat Malaysia yang lain yang    
 jadi mangsa...                                                                  
     Sementara menunggu sakaratul maut menjemput anda apabila anda tersua   
 dengan Tentera bersekutu nanti....                                         
     Apa yang anda Harapkan pada masa itu????                               
     Tiada perkara lain yang anda harapkan kecuali...                       
                                                                            
                                                                            
                                                                            
 BANTUAN ALLAH....                                                          
 BANTUAN TENTERA UNTUK MEMBELA AGAMA ALLAH...                               
 ANDA MENGHARAPKAN NEGARA LAIN MEMBERI BANTUAN 
KETENTERAAN KEPADA MALAYSIA 
ANDA MENGHARAPKAN SAUDARA SEAGAMA DENGAN ANDA MELINDUNGI 
ANDA DARIPADA SERANGAN TENTERA KUFFAR!!!!                                                
                                                                            
                                                                            
 ANDA MENGHARAPKAN BANTUAN TENTERA JIHAD FISABILILLAH DARIPADA 
INDONESIA , SELATAN THAILAND , BANGLADESH , PAKISTAN ,DAN                              
 NEGARA OIC YANG LAINNNNNN... ..BAGI MELAWAN TENTERA PENCEROBOH BUMI        
 MALAYSIA INI......                                                         
                                                                            
                                                                            
                                                                            
     Tetapi tunggu punya tunggu.... bantuan ketenteraan tidak kunjung       
 tiba...                                                                    
     ANDA TERDENGAR UCAPAN DARIPADA PEMIMPIN DUNIA ISLAM YANG LAIN          
 menyatakan:                                                                
     "Kami Negara-Negara Islam Mengutuk tentera PENCEROBOH menyerang      
 
 Malaysia " (Presiden OIC)              
 
     "Kami akan menghantar 10 000 Tentera pengaman ke MALAYSIA selepas    
 
 tamat perang nanti...setelah habis kawasan Malaysia dibom oleh tentera     
 bersekutu"(Presiden NAM )                                                
 
     "Alhamdulillah. .. Negara kita Indonesia aman damai berbanding dengan
 negara Malaysia yang dilanda peperangan.. .Kita semua patut bersyukur...   
 kita dapat menyambut hari raya aidilfitri dan deepavali dalam suasana yang 
 aman harmoni", Presiden Indonesia- Negara Umat Islam paling ramai.       
 
 (Pemimpin Malaysia kan selalu sebut camni)                                 
     "Tak apa... selepas peperangan tamat... Kami akan menghantar para    
 pendakwah ke Malaysia untuk mendidik rakyat Malaysia " Wakil Penduduk    
  Islam Selatan Thailand )                                                   
     "Kami akan menghantar bekalan makanan dan ubatan kepada Penduduk
Islam Malaysia yang dilanda peperangan" (Pemimpin Arab Saudi)..bagi komen dan   
 pendapat...                                                                
                                                                            
                                                                            
 APA PERASAAN ANDA APABILA MENDENGAR UCAPAN PEMIMPIN-PEMIMPIN ISLAM dan     
 BUKAN ISLAM SEPERTI DIATAS DIKALA ANDA MEMERLUKAN BANTUAN KETENTERAAN      
 DARIPADA MEREKA??                                                          
                                                                            
                                                                            
     Memerlukan bantuan menyelamat isteri anda yang masih hidup tetapi      
 belum pasti keadaan yang bagaimana.                                        
                                                                            
                                                                            
     Menuntut pembelaan anak-anak perempuan yang mati selepas "dikerjakan"  
 oleh binatang-binatang yang bernama yahudi????                             
                                                                            
                                                                            
     Membantu menyelamatkan orang islam, yang bukan islam yang mati dalam   
 keadaan sia-sia.                                                           
                                                                            
                                                                            
     Adakah pada masa itu, PAS, UMNO, PKR, DAP dan ntah hapa-hapa lagi yang 
 anda undi itu datang menghentikan semua itu???                             
                                                                            
                                                                            
                                                                            
 fikir-fikirkan. ...                                                        
                                                                            
                                                                            
 Nota: Betapa leganya apabila selesai membaca post ni hanya selepas        
 menoleh kiri dan kanan kita hanya berada di depan skrin komputer dan       
 situasi tadi hanya cerita yg kita baca. Tetapi sedarlah tidak mustahil     
 semua itu akan terjadi sekiranya kita masih seperti ini......


Credit to Khairul Hisyam


Sakitnya Mati

Allah merahsiakan saat kematian kita, adalah untuk melihat sejauh mana kita melaksanakan amalan yang telah ditetapkan kepada kita dan sedalam mana pula kita meninggalkan larangannya. Manusia yang hatinya sentiasa ingatkan mati, akan melaksanakan tugas yang telah diamanahkan kepadanya dengan lebih jujur, bersungguh-sungguh dan ikhlas untuk mendapat keredhaan Allah. Manusia begini sentiasa merasai setiap tingkah lakunya diperhatikan oleh Allah SWT. Dan ia juga mengetahui setiap tanggungjawab dan amanah yang dipikul akan ditanya satu persatu oleh Allah di akhirat kelak. Kesakitan bila nyawa dicabut oleh malaikatul maut tidak dapat dibayangkan sama sekali. Walau bagaimanapun Rasulullah mengingatkan tentang mati dan keseksaannya, maka sabda Baginda: "Iaitulah sakitnya tiga ratus kali tetakan pedang."
Bayangkanlah jika kita ditetak atau dipukul dengan kayu, rotan mahupun besi bukan banyak, cuma sekali saja, itupun sudah tidak dapat digambarkan kesakitannya. Inikan pula ditetak dengan tiga ratus tetakan. Bayangkanlah sendiri. Cuba kita tanggalkan pula kuku daripada isinya, pastinya sakit tidak tertahan. Daging disiat-siat dan dilapah hidup-hidup, dahaga yang amat sangat sehingga air lautan di dunia ini tidak mampu menghilangkannya. Semuanya ini cuma secebis dari perbandingan kesakitan maut, malah beribu-ribu kali lebih sakitnya daripada itu. Oleh itu, untuk meringankan keseksaan roh ketika dicabut oleh malaikat maut, maka digariskan beberapa amalan tertentu yang perlu diamalkan.

Antaranya:-
Sebelum tidur:
1) Bacalah surah Al-Ikhlas 3X
2) Selawat ke atas Nabi
3) Membaca tasbih

Amalan harian:
1) Sentiasa membaca Al-Quran
2) Memelihara solat terutama solat fardu
3) Menghormati (jangan bercakap) waktu azan diperdengarkan
4) Membaca tasbih
5) Membanyakkan sedekah
6) Sentiasa berzikir menyebut Allah

Amalan yang perlu dijauhi:
1) Dusta
2) Khianat
3) Mengadu domba
4) Kencing berdiri (Sabda Rasulullah saw yang bermaksud: "Bersuci kamu sekalian dari buang air kecil kerana sesungguhnya kebanyakkan seksa kubur itu dari sebab buang air kecil.")

Pada suatu hari malaikatul maut datang untuk bertemu dengan Nabi Idris as, lalu Nabi Idris meminta agar malaikatul maut mencabut nyawanya dan kemudian Allah menghidupkannya kembali. Permintaan ini dilakukan untuk Nabi Idris as ingin mengetahui kesakitan sakaratul maut agar taqwanya lebih mendalam dan teguh lagi. Maka Allah memberikan wahyu kepada malaikatul maut supaya mencabut nyawa Nabi Idris dan dia meninggal ketika itu juga. Malaikatul maut menangis dan memohon kepada Allah supaya Dia (Allah) menghidupkan Kembali Nabi Idris, lalu dimakbulkan Allah. Setelah di dapati Nabi Idris as sudah hidup kembali, malaikatul maut bertanya: "Ya saudaraku, bagaimana rasanya kesakitan maut?" Jawab Nabi Idris: "Sesungguhnya jika dibandingkan sakit terkelupasnya kulit dalam keadaan hidup-hidup dan rasa sakit menghadapi maut adalah 1000 kali sakitnya." Kata malaikat maut: "Sesungguhnya saya melakukan dengan secara berhati-hati dan tidak kasar apabila mencabut nyawa engkau itu dan belumlah pernah aku lakukan terhadap seseorang pun."

Dirawayatkan lagi bahawa Nabi Isa as telah menghidupkan beberapa orang yang telah mati dengan keizinan Allah. Maka sebahagian orang kafir berkata: "Sesungguhnya engkau telah menghidupkan orang-orang yang telah mati yang masih baru, yang mungkin mereka itu belum benar-benar mati. Maka cuba hidupkan untuk kami orang yang telah mati seperti zaman yang awal dulu." Kata Nabi Isa as: "Cubalah kamu pilihkan?" Mereka berkata: Hidupkanlah untuk kami anak Nabi Nuh as (Sam bin Nuh)." Maka Nabi Isa as pergi ke kuburnya, lalu mengerjakan solat dua rakaat dan berdoa kepada Allah. Dan Sam Bin Nuh dihidupkan kembali, tetapi rambut dan janggutnya sudah beruban. Nabi Isa a.s hairan kenapa jadi begitu. Berkata Sam bin Nuh: "Saya telah mendengar panggilanmu dan saya mengira hari kiamat telah tiba, maka rambut dan janggut saya berubah menjadi putih seperti ini dari sebab takutnya hari kiamat. Berkata Nabi Isa as: "Sudah berapa tahun kau meninggal dunia?" Kata Sam: "Semenjak 4000 tahun lalu dan masih belum hilang sakit dari sakaratul maut."

Dicatat oleh AMBUYAT EL-BINANGKIT

06 September 2010

Syaitan Dalam Bilik!!!

Just for sharing info.. betul gak kan ...

Salam Hormat,

Seorang anak saudara saya yang berusia 10 tahun mengemukakan soalan ini dan saya gagal menjawabnya. Dia bertanya kenapa tandas rumah-rumah moden sekarang ini ditempatkan dalam bilik. Biasanya tandas ada dalam bilik utama selain di bahagian belakang (dapur).

Katanya, ustaznya memberitahu setiap kali azan, syaitan akan terkentut-kentut dan cirit birit, melarikan diri ke dalam tandas. Pendeknya syaitan suka duduk di tempat-tempat kotor seperti tandas.

Tetapi kenapa rumah-rumah sekarang ini, tandasnya ada dalam bilik ?. Takkah itu bermakna kita membela syaitan dalam bilik, katanya membuatkan saya bingung.

Betul juga cakap budak ini. Orang sekarang makin teruk dan degil, mungkin salah satu sebabnya membela syaitan dalam bilik. Anak-anak degil, berkali-kali cakap atau panggil buat tidak tahu sahaja. Suami juga degil, cakap perkara sama berulangkali, buat sakit hati isteri. Isteri juga sama. Semua degil-degil. Sebab dalam biliknya ada tandas. Punyanya malas orang kita, kalau nak ke bilik air, tak perlu jauh-jauh, di sebelah katilnya sudah ada bilik air.

Nampaknya orang Islam nak ikut stail orang Barat. Mereka nak jadikan rumah mereka macam hotel. Dalam bilik hotel ada tandas, jadi orang Islam yang membina mahligai mereka pun mahu buat macam itu - ada jamban dalam bilik.

Orang dulu, kalau bina tandas, mereka cari tempat jauh-jauh dari rumah. 'Bank kecil' ini memang berasingan daripada rumah mereka. Tetapi kini, orang bukan saja membina tandas dalam bilik, malah ada melengkapkan tandas mereka sebegitu hebat seolah-olah macam tempat tidur!
 

Moral of the story…. SENTIASA LAH TUTUP PINTU BILIK AIR ANDA… (dalam am erti kata lain agar syaitan2 tu tak berkeliaran dalam bilik tidur anda)……. ¦. Itu adalah yang terbaik…





Credit to Hazir

Persamaan Sikap Antara Kucing Jantan Dan Lelaki

Paparan saya, Tafsiran anda... just for release tensionn..!! ! dont take seriously...
Jika anda mahu MEMAHAMI lelaki, cuba lah baca sampai habis...
 
Lelaki ini boleh diibaratkan seperti seekor KUCING JANTAN. Mengapa?
Sila scroll ke bawah:
 
 
1) Kucing jantan suka dibelai.
   ~ Ya, memang lelaki suka sangat dibelai oleh perempuan, tak kira la awek ke, isteri ke, ibu ke.... Memang mereka suka dibelai tetapi AWAS, mereka mungkin akan mencakar anda jika anda mengasarinya. Jadi berlembut la dengan lelaki. Mereka tak suka yang wanita kasar.
 
2) Kucing jantan kuat makan & cepat lapar
    ~ Kucing memang kuat makan & akan mudah menjadi cepat lapar. Jadi, paham ajelah, bukan setakat makanan sehariannya aje yang perlu dijaga, "makanan" batinnya juga perlu dicukupkan. Jadi, jagalah makan minumnya.
      Seorang suami suka masakan isterinya. Kepada yang bertitle Girlfriend, belajarlah masak dari sekarang. Yang bertitle isteri, masak lah untuk suami jika tidak mahu dia mencari lain. Jika tak tahu, belajarlah. Tak sia-sia kalau tambah ilmu rumahtangga ni.
 
3) Kucing jantan kuat tidur
    ~ Lelaki memang kuat tidur (tp ada juga yang jenis tak kuat sngt, tp bilangannya amat sikit). Dan kerana itu, bagilah peluang kepada lelaki untuk tidur secukupnya, jika tidak, ada yang akan mengamuk lebih teruk lagi jadi seperti kucing, dia tidak akan mengamuk tetapi akan beralih tempat tidur. Anda mahu suami anda beralih tempat tidurnya ka???? Jadi, jangan kacau time dia tidur.
 
4) Kucing jantan kuat merayap
    ~ Lelaki juga sama seperti kucing (selalunya lah). Mereka gemar merayap & melepak, selalunya dengan kawan2 (ni tak sama dengan kucing). tetapi sebagai penjaga kucing, selalunya kita akan melepaskan kucing kita keluar, kerana kita tahu dia akan pulang sendiri. Begitu jugak lelaki. Agak sama kan???
      TETAPI, jika kucing mahal/baka baik, selalunya kita akan mengurungnya di dalam sangkar kan. Cuba kita lepaskan dia, confirm dia akan lari sebab dah jumpa kebebasan. Kesimpulannya, janganlah "kurung" lelaki.
 
5) Kucing jantan mahal/baka baik makan Friskies, kucing jantan kampung makan ikan lauk nasik
    ~ Sama cam lelaki, ada lelaki tastenya camni, ada lelaki tastenya camtu. Kita kena faham taste lelaki itu dahulu, sebelum kita buat satu relationship dengan dia. Kite kena saling memahami.
 
6) Kucing jantan tak suka dipaksa
   ~ Ermmm, ni memang sangat2 betul. Sama cam lelaki, lelaki ni amat pantang dipaksa. Dia paksa tak ape, (tengok
      kucing, dia akan mengiow kat tuannya selagi tak dapat makanan). Macam kucing, kita takleh paksa dia tidur, takleh paksa dia makan & takleh peluk dia dengan paksa. Nanti kena cakar babe!!! Janganlah memaksa lelaki. Bagi dia space untuk dia tp dalam masa yang sama pantau. Jangan sampai dia main kayu 3 pulak.
 
7) Kucing jantan ada perasaan ingin tahu (curiosity)
    ~ Kalau kucing suka melihat benda-benda pelik dan lari untuk memegangnya, samalah dengan lelaki. Mereka suka mencuba benda yang baru dan benda yang tak pernah mereka rasa. Tengok sahaja Mat Gian, lebih 85% adalah org lelaki. Lelaki ni kan ada otak kan.... Lu pikirlah sendiri mana yang baik dgn yang buruk kan.
 
8) Kucing jantan akan merebut kawasan mereka
   ~ Ini selalu dalam kes lelaki samseng la ataupun Along. Nak rebut2 kawasan. Mereka nak tunjuk ego mereka. Biasalah lelaki ni mesti nak tunjuk ego mereka. Layan!!!!
 
9) Kucing jantan ada yang ego/buat bolayan kat tuannya/org sekeliling
   ~ Kucing juga ada ego mereka. Tengok kalau kita panggil ia, "miow, miow mari sini", (kalau time ia tak lapar), mampus ia nak datang kat kita. (lainlah kalau memang kucing tu dengar kata/educated) . Kalu kita kejar, ia akan lari. Macam lelaki jugak, makin dikejar, makin dia nak lari dari kita. Nama pun lelaki, mereka takkan nak tunduk, lebih2 lagi kepada perempuan. For sure anda kenal lelaki anda, guna la bermacam cara untuk lembutkan hati mereka. Tapi bukan minta mereka tunduk dengan kita ya.. Mereka perlu dihormati..
 
10) Kucing jantan takkan pernah setia kat seekor kucing betina
    ~ Kalau diikutkan ini tak berapa sama, tp ada persamaannya. Ikut kajian, hampir 78% (berdasarkan majalah Cleo keluaran bila ntah), lelaki takkan akan kahwin dengan girlfriend pertama dia (pls note: secara specificnya bukan cinta pertama tp first girlfriend pertama dia). Begitu juga dengan lelaki yg modern (of coz) dan bkn yang conservative, selalunya tidak akan berkahwin dgn first girlfriend dia. Tetapi ada juga la species lelaki yang memang setia pada yang satu dari girlfriend pertama & jenis taknak tukar-tukar girlfriend/isteri (yang tu tak ikut perangai kucing la).



Fakta Dan Rahsia Di Sebalik No 11

The Secret behind the number 11 - Pretty Chilling  
Read to the bottom.  Try it out.  I did and I got goose bumps
If you are a sceptical person - still read on as it's actually very interesting! !

This is actually really freaky!! (Mainly the end part, but read it first)
1) New York City has 11 letters
2) Afghanistan has 11 letters.
3) Ramsin Yuseb has 11 letters.  (The terrorist who threatened to destroy the Twin Towers in   1993)
4) George W Bush has 11 letters.  
 
 
This could be a mere coincidence, but this gets interesting:
1) New York is the 11th state.
2) The first plane crashing against the Twin Towers was flight number 11.
3) Flight 11 was carrying 92 passengers. 9 + 2 = 11
4) Flight 77 which also hit Twin Towers , was carrying 65   passengers. 6+5 = 11
5) The tragedy was on September 11, or 9/11 as it is now known. 9 + 1+ 1 =11
6) The date is equal to the US emergency services telephone number 911.  
       9 +   1 + 1 = 11  

Sheer coincidence. .?! Read on and make
up your own mind:
1) The total number of victims inside all the hi-jacked planes was 254.  
      2 +   5 + 4 = 11.
2) September 11 is day number 254 of the calendar year.  
      Again 2 + 5 + 4 =   11.
3) The Madrid   bombing took place on 3/11/2004. 3 + 1 + 1 + 2 + 4 = 11.
4) The tragedy of Madrid happened 911 days after the Twin Towers incident
   
Try this and see how you feel   afterwards, it made my hair stand on end:  

Open Microsoft Word and do the following:
1. Type in capitals Q33 NY. This is the flight number of the first plane to hit one of the Twin Towers .
2. Highlight the Q33 NY.
3. Change the font size to 48.
4. Change the actual font to the WINGDINGS   1
   What do you think now?!!

05 September 2010

Metro, Ohhh Metroll

Aku tak tau la nak kata macam mana,lu fikir la sendiri...
Pada 28/8/2010, akhbar hairan me-troll, dalam segmen luar negara, alkisah



Nampak, yang nak aku fokuskan ialah dekat....



Fikirlah sendiri.......
Jika akhbar kita sendiri di negara Islam sendiri dah menyatakan seolah2 tragedi 9/11 adalah disebabkan oleh pengganas Islam, apakan lagi negara lain, berjaya sungguh Bush sehingga hairan me-troll pun da sama jer

Sumber asal : Harian Metro

Jangan Kentut Depan GAY!!!

Seorang wartawan lelaki telah di tugaskan membuat liputan dan siasatan mengenai 
aktiviti kelab gay di Bukit Bintang. Dia di kehendaki menyamar sebagai gay. 
Wartawan itu dengan senang hati menggayakan pakaian dan cara seorang gay. 
Setelah seminggu mempelajari tingkahlaku dan gaya seorang gay, akhirnya pada malam 
minggu itu wartawan itu masuk ke kelab gay tersebut. Wartawan itu dipasang dengan 
microphone n camera bersaiz kecil bagi merakam segala aksi dan aktiviti di kelab gay 
tersebut. Setelah masuk wartawan itu terus menuju ke bar utama dan memesan segelas 
bir. Dia hanya duduk sambil memerhatikan gelagat-gelagat gay di kelab tersebut. 
Ada yang menari dan ada yang duduk sambil berpeluk-pelukan sesama lelaki. Wartawan 
itu merasa geli geleman melihat tingkahlaku mereka."Hai...sorang ke bro", tiba-tiba 
wartawan itu disapa."A'ah, saya tunggu kawan saya. Tak sampai-sampai lagi ni", 
kata wartawan itu separuh menjerit kerana kebingitan muzik di kelab itu. Tiba-tiba 
wartawan itu berasa sakit perut. Rasa seperti ingin kentut sahaja. "Muzik tengah 
kuat ni bolehlah aku kentut ni",bisik hati wartawan itu.Wartawan itu pun 
melepaskan kentutnya. Satu demi satu. Berturut-turutan. Tiba-tiba muzik rancak 
itu berhenti kerana DJ nya ingin menukar ke lagu perlahan. Sementara proses 
pertukaran lagu itu kentut wartawan itu telah didengari oleh gay-gay yg 
berhampiran dengan wartawan itu. "Eh eh... ada dara lagi la kat sini", ujar 
salah seorang gay di situ sambil memandang wartawan itu."A'ah lah... kat depan 
kita ada dara", ujar yang lain pula.Semua gay di situ telah pergi mendapatkan 
wartawan itu.Semua wajah mereka menunjukkan keghairahan nafsu yangketara.
"Saya bukan dara lagi la", ujar wartawan itu."Kalau dah tak dara kenapa kentut. 
Kuat lak tu. Sempittuu...", ujar salah seorang gay itu. Tergamam wartawan itu. 
Akhirnya dirinya di noda secara bergilir-gilir oleh pengunjung kelab gay itu. 
Menangis teresak-esak wartawan itu. Akhirnya nikmat kentut sudah tidak akan 
dapat dirasai lagi sepanjang hidupnya. 
 
Moral kepada lelaki : Jangan berkentut dihadapan GAY.AWAS!!
hehehehehe 

Powerful English

Place Where Robbers Shop

Make It Look Like Accident

Serve Cold

At least he's honest

Siapa Yahudi? Siapa Orang Islam?

     
    SEJAK dari dulu hingga kini, kekejaman Israel dari dulu hingga sekarang tak pernah putus dari bual bicara semua penduduk dunia. Tentera Zionis terus-menerus mengebom, mengganyang rakyat Palestin. Israel, nampaknya terlalu berkuasa.
Saya tidak 'berkuasa' lagi untuk mengulas panjang mengenai peperangan sebelah pihak itu. Tapi saya ingin berkongsi dengan pembaca sekelian, siapa sebenarnya Yahudi ini dan mengapa mereka terlalu berkuasa.
Kita harus kaji secara akademik, ilmiah untuk mengetahui siapa mereka ini.
Saya amat tertarik dengan tulisan seorang penulis bebas, yang juga Pengarah Eksekutif Pusat Penyelidikan dan Kajian Keselamatan (CRSS) Pakistan, Dr. Farrukh Saleem (rujuk http://www.masada20 00.org/Powerful- Jews.html) mengenai soal tersebut. Jadikanlah tulisan itu sebagai tatapan dan renungan kita semua - ke mana kita dan ke mana umat Islam harus pergi selepas ini. Dan, siapa yang harus disalahkan? 


Begini tulisan beliau:
Hanya ada 14 juta Yahudi di muka bumi ini; tujuh juta di Amerika, lima juta di Asia, dua juta di Eropah dan 100,000 di Afrika. Bagi setiap orang Yahudi ada 100 orang Muslim (1:100). Namun, jika dicampur semua sekali, Yahudi lebih 100 kali berkuasa daripada orang Islam. Mengapa ini berlaku?


Siapa mereka ini?


Nabi Isa (Jesus of Nazareth) ialah Yahudi. Albert Einstein, saintis zaman moden paling terkemuka dan disebut oleh majalah Time sebagai 'Manusia Abad ini' ialah seorang Yahudi; Sigmund Freud - melalui teori id, ego dan super-ego ialah bapa psikoanalisis, juga seorang Yahudi; begitu juga Karl Marx, Paul Samuelson dan Milton Friedman.
Selain mereka banyak lagi orang Yahudi yang hasil kebijaksanaan mereka berupaya menghasilkan keperluan untuk kita semua: Benjamin Rubin memperkenalkan jarum suntikan pelalian.
Johas Salk mereka vaksin polio yang pertama. Gertrude Elion mencipta ubat melawan leukemia. Baruch Blumberg mencipta vaksin Hepatitis B. Paul Ehrlich menemukan rawatan untuk siflis. Elie Metchnikoff menang Hadiah Nobel untuk penyakit berjangkit. Bernard Katz menang Hadiah Nobel kerana kajian mengenai transmisi neuromuskular.
Andrew Schally penerima Nobel dalam kajian endokrinologi (berkaitan sistem endokrin dan kencing manis). Aaron Beck menemui terapi kognitif (rawatan mental, kesugulan dan fobia).
Gregory Pincus membangunkan pil perancang keluarga yang pertama. George Wald menang Nobel bagi kajian mata manusia, Standley Cohen dianugerahi Hadiah Nobel dalam kajian embriologi (kajian janin dan perkembangannya) . Willem Kolff mencipta mesin dialisis (mencuci) buah pinggang.


Sejak 105 tahun, 14 juta Yahudi menang 15 dozen Hadiah Nobel, sementara tiga dimenangi oleh 1.4 bilion umat Islam.
Stanley Mezor mencipta mikrocip pertama. Leo Szilards membangunkan reaktor rangkaian nuklear pertama; Peter Schultz (kabel gentian optik); Charles Adler (lampu isyarat); Benno Strauss (besi tahan karat - stainless steel); Isador Kisee (sistem suara di pawagam); Emile Berliner (mikrofon untuk telefon) dan Charles Ginsburg (alat pita rakaman).
Saudagar jenama terkaya dunia juga dikuasai Yahudi iaitu Ralph Lauren (Polo), Levis Strauss (Levi's Jeans), Howard Schultz (Starbuck's), Sergey Brin (Google), Michael Dell (Dell Computers), Larry Ellison (Oracle), Donna Karan (DKNY), Irv Robbins (Baskin & Robbins) dan Bill Rossenberg (Dunkin Donuts).


Richard Levin, presiden universiti tersohor Yale Universiti ialah seorang Yahudi. Henry Kissinger, Joseph Lieberman dan Madeleine Albright (bekas-bekas Setiausaha Negara AS); Alan Greenspan (bekas pengerusi Rizab Persekutuan AS di bawah Reagan, Bush, Clinton dan Bush); Maxim Litvinov (bekas Menteri Luar Soviet Union); David Marshal (bekas Ketua Menteri pertama Singapura); Isaac Isaacs (bekas Gabenor Jeneral Australia); Benjamin Disraeli (negarawan dan penulis Britian); Yevgeny Primkov (bekas Perdana Menteri Rusia dan bekas jeneral KGB); Jorge Sampaio (bekas Presiden Portugal); Herb Gray (bekas Timbalan Perdana Menteri Kanada); Pierre Mendes (Perdana Menteri ke-143 Perancis); Michael Howard (bekas Setiausaha Negara British); Bruno Kreisky (bekas Canselor Austria) dan Robert Rubin (bekas Setiausaha Perbendaharaan AS).


Dalam dunia media, orang Yahudi yang terkemuka ialah Wolf Blitzer (CNN); Barbara Walters (ABC News); Eugene Meyer (Washington Post); Henry Grunwald (Ketua Editor Time); Katherine Graham (penerbit The Washington Post); Joseph Lelyyeld (Editor Eksekutif, The New York Times) dan Max Frankel (The New York Times).
Dermawan dan penyangak mata wang, George Soros ialah Yahudi. Dia menderma AS$4 bilion untuk membantu ahli sains dan universiti serata dunia.


Walter Annenberg menderma untuk membina ratusan perpustakaan berjumlah AS$2 bilion.
Di Olimpik, Mark Spitz membolot tujuh pingat emas. Lenny Krayzelburg ialah pemegang tiga kali pingat emas Olimpik. Spitz Krayzelburg dan Boris Becker adalah Yahudi.


Tahukah anda bahawa pelakon pujaan Harrison Ford, George Burns, Tony Curtis, Charles Bronson, Sandra Bullock, Billy Cystal, Woody Allen, Paul Newman, Peter Sellers, Dustin Hoffman, Michael Douglas, Ben Kingsley, Kirk Douglas, Willian Shatner, Jerry Lewis dan Peter Falk semuanya Yahudi?


Tambahan lagi, Hollywood sendiri diwujudkan oleh orang Yahudi. Antara pengarah dan penerbit, Steven Spielberg, Mel Brooks, Oliver Stone, Aaron Spelling (Beverly Hills 90210), Neil Simon (The Odd Couple), Andrew Vaina (Rambo 1- 2-3), Michael Man (Starsky and Hutch), Milos Forman (One Flew Over The Cuckoo's Nest), Douglas Fairbanks (The Thief Of Baghdad) and Ivan Reitman (Ghostbusters) - semuanya adalah Yahudi.
Mempengaruhi


Washington yang merupakan ibu negara Amerika Syarikat, mempunyai satu pertubuhan lobi yang amat berkuasa. Ia dikenali sebagai Jawatankuasa Hal Ehwal Awam Amerika Israel (AIPAC) yang berupaya mempengaruhi Kongres meluluskan resolusi memuji dan 'membuat apa saja' demi Israel.
Tahukah lagi bahawa William James Sidis dengan IQ 250-300 ialah manusia tercerdik. Dia ialah Yahudi.
Jadi, mengapa mereka ini terlalu berkuasa?
Jawapannya: Pendidikan, pelajaran, ilmu.


Mengapa umat Islam terlalu lemah?
Dianggarkan 1,476,233,470 Muslim di atas muka bumi Allah ini. Satu bilion di Asia, 400 juta di Afrika, 44 juta di Eropah dan enam juta di Amerika. Setiap lima insan manusia ialah Muslim. Setiap seorang Hindu ada dua orang Islam, setiap seorang Buddha ada dua orang Islam dan setiap seorang Yahudi ada beratus orang Islam. Mengapa orang Islam terlalu lemah?
Ini jawapannya: Terdapat 57 negara anggota OIC dan jika dicampur semua cuma ada kira-kira 500 buah universiti; atau sebuah universiti untuk setiap tiga juta orang Islam.


AS mempunyai 5,758 universiti dan India ada 8,407. Pada 2004, Shanghai Jiao Tong Universiti membuat kajian 'Kedudukan Akademik Universiti-universi ti Dunia' - dan menakjubkan - tiada satu pun universiti-negara Islam yang berada di puncak 500.
Data yang dikumpul dari UNDP, tahap celik huruf di negara maju ialah hampir 90 peratus dan 15 negara itu mempunyai 100 peratus celik huruf. Negara majoriti penduduk Islam, purata kadar celik huruf ialah sekitar 40 peratus dan tiada negara yang mempunyai 100 peratus semuanya celik huruf.


Sekitar 98 peratus penduduk di negara maju menamatkan sekurang-kurang sekolah rendah, sementara hanya 50 peratus di negara majoriti Islam. Sekitar 40 peratus penduduk di negara maju memasuki universiti, sementara hanya 2 peratus di negara majoriti Islam.
Negara-negara majoriti Islam mempunyai 230 ahli sains bagi setiap (per) sejuta penduduk. Di AS 4,000 per sejuta, Jepun 5,000 per sejuta. Di seluruh negara Arab, penyelidik sepenuh masa ialah 35,000 dan hanya 50 juruteknik per sejuta (berbanding di negara maju 1,000 juruteknik per sejuta).


Negara Islam membelanjakan 0.2 peratus daripada KDNK untuk penyelidikan dan pembangunan (R&D) sebaliknya, di negara maju membelanjakan 5 peratus daripada KDNKnya.
Kesimpulan: Dunia Islam kurang keupayaan untuk menghasilkan ilmu pengetahuan.
Akhbar harian yang dibaca oleh setiap 1,000 orang dan jumlah judul buku yang dibaca oleh setiap sejuta orang adalah dua angka tunjuk bagi menentukan sama ada ilmu pengetahuan disalurkan ke dalam masyarakat.
Di Pakistan, hanya ada 23 akhbar harian per 1,000 rakyat Pakistan sementara nisbah di Singapura ialah 360. Di UK, jumlah judul buku per juta orang ialah 2,000 sementara di Mesir ialah 20.


Kesimpulan: Dunia Islam gagal menyalurkan ilmu pengetahuan.
Yang menariknya, jumlah terkumpul KDNK tahunan 57 buah negara ahli OIC ialah di bawah AS$2 trilion. Amerika sahaja, menghasilkan barangan dan perkhidmatan bernilai AS$12 trilion, China AS$8 trilion, Jepun AS$3.8 trilion dan Jerman AS$2.4 trilion.
Pengeluar minyak yang kaya, Arab Saudi, UAE, Kuwait, Qatar secara rangkuman menghasilkan barangan dan perkhidmatan (rata-rata minyak) bernilai AS$500 bilion; Sepanyol sahaja menghasilkan barangan dan perkhidmatan bernilai lebih AS$1 trilion, Poland AS$489 bilion dan Thailand AS$545 bilion.
Jadi, mengapa orang Islam tidak berkuasa dan orang Yahudi paling berkuasa?
Jawapannya ialah: Kurangnya ilmu. Kurangnya pendidikan dan kurangnya pelajaran.



Credit to Hazir